Clients Kaupthing
Vous souhaitez réagir à ce message ? Créez un compte en quelques clics ou connectez-vous pour continuer.
Le Deal du moment : -40%
Tefal Ingenio Emotion – Batterie de cuisine 10 ...
Voir le deal
59.99 €

André Meyers (GroupK): "Faillissement is geen optie"

Aller en bas

André Meyers (GroupK): "Faillissement is geen optie" Empty André Meyers (GroupK): "Faillissement is geen optie"

Message  Invité Mar 24 Mar - 8:17

23/03/2009 13:00
De gedupeerde Belgische spaarders van Kaupthing, verenigd als 'GroupK', lieten vorige week weten dat ze best ook zelf willen investeren in een overname, als dat kan helpen om de schuldeisers over de streep te trekken. 'We werken heel discreet aan een oplossing', zegt woordvoerder André Meyers.

De spaarders willen mee investeren?

Een paar honderd spaarders hebben meer te verliezen dan de 100.000 euro die de Belgische overheid waarborgt. Velen onder hen verkiezen om een deel van dat 'meer' te investeren in een reddingsplan, dan het helemaal te verliezen. De concrete manier waarop dat moet gebeuren, laten we over aan de bestuurders die het plan technisch vorm moeten geven. Wij hebben alleen via minister van Financiën Didier Reynders meegedeeld dat we aan zo'n denkspoor zeker willen meewerken.

Hoe bent u eigenlijk gemachtigd om dat te doen?

GroupK heeft een totaal vlakke structuur. We hebben geen voorzitter of zo. Ik ben alleen tot woordvoerder gebombardeerd omdat ik tweetalig ben en omdat ik als drukwerkbegeleider al heel lang leverancier ben van Robeco, nu Kaupthing België, waardoor ik iedereen in die bank goed ken. De andere spaarders officieel vertegenwoordigen kan ik dus niet; wij zijn veeleer een communicatiekanaal. Maar we kunnen wel correct signaleren wat er leeft. We hebben sinds oktober een druk bezocht internetforum waarop we over tal van aspecten intensief van gedachten wisselen. En zoveel is wel duidelijk: het faillissement is voor ons geen optie.

Maar als het nodig blijkt dat de spaarders mee investeren?

Dan zal iedere spaarder individueel beslissen om al of niet in te stappen.

Luc Baltussen
http://www.trends.be/nl/economie/4-222-52653/article.html?cid=rss#

Invité
Invité


Revenir en haut Aller en bas

Revenir en haut

- Sujets similaires

 
Permission de ce forum:
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum